In het geval van een medische ongeval of een beginnende brand zijn de eerste 15 minuten cruciaal. Hoe sneller je kunt ingrijpen hoe beter de uitkomst zal zijn voor het slachtoffer en voor het beperken van schade aan je bedrijf. Je belt 112… maar de hulpdiensten zijn er niet direct. Dan komt het aan op mensen die in de buurt zijn en kunnen ingrijpen.
Actie ondernemen
In het geval van een noodsituatie heb je 2 opties
- Medische situatie: de meeste medische situaties zijn meestal niet direct levensbedreigend (je kunt wachten op hulpdiensten of het zelf oplossen), maar niet bij een hartstilstand! Dit vraagt direct om actie!
- Situatie met een beginnende brand: je moet in staat zijn zelf direct te handelen (ontruimen en blussen).
Wacht niet af tot de hulpdiensten arriveren
Die eerste hulpverlening die je zelf kunt doen, maken het verschil! De vries stelt je in staat om in die eerste cruciale minuten te handelen. Wij hebben de hulpmiddelen en trainen mensen om die middelen effectief in te zetten.
Beheer en onderhoud
Onderhoudsdiensten
Veiligheidsmiddelen onderhouden
Het beheer en onderhoud van je veiligheidsmiddelen moet op orde zijn om (brand)veiligheid te kunnen garanderen tijdens de eerste 15 minuten van een noodgeval. Alleen de aanschaf van een brandblusser of aed is niet voldoende. Voor de veiligheid van je medewerkers en je eigendommen is goede periodieke controle van deze middelen dan ook een noodzaak.